« کتاب» اندیشه زلال جریان ساز در باور بچه های مسجد

خبرگزاری شبستان – البرز: مسجد به عنوان سنگر الهی در هر محله، شهر و یا روستا بستری مناسب و خاستگاهی برای تحقق ارزش های الهی، معنوی و انسانی است که فعالان مسجدی با محوریت آن به این مهم دست می یابند.

در میان بسیاری از ارزش ها و هنجارهایی که با باورهای ایمانی و الهی شکل گرفته است، جایگاه « کتاب» با محوریت توسعه فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی از شاخصه های مسجد تراز اسلامی تلقی می شود.

آنچنان که ایجاد فضای معینی برای کتابخوانی در مساجد برای خواهران و برادران همچنین اجرای طرح هایی مانند طرح شنبه های با کتاب گویای این مطلب است.

کانون فرهنگی هنری راهیان قدس واقع در مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) در دولت آباد کرج یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است که با برپایی طرح شنبه های با کتاب در جذب و رونق توچه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام داشته است.

« حجت الاسلام خدری» در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: اولین کتابی که هر انسان آگاه مسلمانی با آن انس می گیرد، کتاب کلام الله مجید است که به واقع همان سخن و بیان خداوند است و به عنوان دستورالعمل دینی و الهی مورد تاکید و توجه است.

امام جماعت مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) افزود: یکی از برنامه های ثابت، منسجم، متداوم و همیشگی در سطح مساجد قرائت قرآن به صورت روزانه است و در عین حال برپایی مسابقات قرآنی با همین عنوان از دیگر برنامه های قابل توجه و اساسی است.

مدیر مسجد جامع دولت آباد کرج تصریح کرد: گروه های سنی مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان تا افراد مسن در این حوزه از قرائت کتاب قرآن به صورت معمول در مسجد حضور دارند و همین فرصت مناسبی است تا با محوریت کتاب الله، کتاب های خوب، موثر، شاخص که ارزش های دینی را مطرح می کند معرفی کنیم.

حجت الاسلام خدری در پایان مطرح کرد: یکی از برنامه های هم اندیشی با فعالان کانون فرهنگی مسجد راهیان قدس در مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع)، معرفی کتاب شاخص و خوب است که در این زمینه همراهی و همکاری لازم وجود دارد.

« محسن خدابنده» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص اهمیت برپایی دوره های کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از طرح هایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شده است، طرح شنبه های با کتاب است.

مدیرکانون فرهنگی هنری راهیان قدس مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) افزود: این طرح از طرف ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز معرفی شد و بنابر اهمیت طرح هر هفته یک کتاب خوب مورد نظر و توجه فعالان کانون مسجد قرار می گیرد.

خدابنده تصریح کرد: توجه به جایگاه رسانه و اهمیت آن نیز از دیگر برنامه های مسجد است که طی آن برپایی دوره سواد رسانه با همکاری سازمان بسیج رسانه استان البرز در مهرماه با حضور جمعی از فعالان مسجد نمونه ای از برنامه های اجرایی کانون محسوب می شد.

مدیرکانون فرهنگی راهیان قدس توضیح داد: اکثریت فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) از گروه سنی دانش آموزی هستند به همین منظور توجه به معرفی کتاب خوب از اولویت ها و برنامه های اصلی این کانون مسجد است.

گفتنی است، مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) واقع در دولت آباد کرج از مساجد محوری و اثرگذار منطقه است که همواره در قالب برپایی برنامه های متنوع فرهنگی و آموزش در فضای مسجد و در خارج از آن با محوریت مسجد توانمند عمل کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *